Categories
Dog Rescue

Do You Need A Vet Clinic In Richmond, Tx?

byAlma Abell

Every one of us who owns pets understands just how emotionally difficult it can be when they are sick. Indeed, many animals suffer from congenital illnesses and conditions, and it is at these times that finding a reliable vet is extremely important. But just what should one look for in a good veterinary hospital or clinic?

How to Identify a Good Vet Hospital

Every pet owner wants to be assured that when their furry, feathered, or scaled friend is sick, they will be well taken care of at a great vet clinic in Richmond, TX. While there are many clinics around, not all of them offer the same levels of service.

Ideally, one should identify a vet clinic in the local area that offers the following services:

  • Surgeries: Many pets suffer from congenital conditions, such as hip problems. In cases like this, it is wise to be able to call an experienced local vet, such as Greatwood Veterinary Hospital, which offers a full suite of surgical procedures and has the latest equipment.
  • Vaccinations: Do you know how up-to-date your pet’s vaccinations are? It is vital that your dog is vaccinated regularly for Parvo virus, for example. Going to see your friendly local vet and building rapport with them will mean that your pets are all up-to-date on their vaccinations and are well-cared for.
  • Pet boarding: Did you know that some vet clinics actually offer high quality pet boarding services as well? This may not be typical of every vet clinic, but if you can find one that offers it, you may have just found your new local vet!

If you want to find a local vet hospital that truly cares, make sure you call around, ask them questions, and even ask your friends and family about their vet experiences.

Visit website to know more about the best vet clinic in Richmond, TX.

Bush Administration changes official position on legitimacy of Qur’an desecration allegations

Saturday, June 4, 2005

After an investigation of allegations that Islam’s holy book the Qu’ran was mishandled in front of inmates at Guantanamo Bay, Cuba, the Bush administration has acknowledged the credibility of some of these reports. According to Robert Burns of the Associated Press, U.S. military officials acknowledged that, “a Muslim holy book was splashed with urine,” and “a detainee’s Quran was deliberately kicked and another’s was stepped on.” The US government first denied a specific report that the Qu’ran had been flushed down a toilet at the prison facility, but on Friday agreed that similar allegations were indeed true.

On May 16, Newsweek magazine apologized to the victims of deadly riots that ensued due to a Newsweek article stating that U.S. officials defiled the Qur’an. White House Press Secretary Scott McClellan criticized Newsweek’s initial response to the incident, saying it was “puzzling.” Later that day, Newsweek retracted the story, which the White House said was a “good first step”.

On May 20, the International Red Cross (IRC) revealed in a rare public announcement that it had documented and reported to the United States credible information concerning desecration of the Qur’an by Guantanamo Bay personnel. Pentagon spokesman Bryan Whitman, acknowledged that allegations were made on “rare occasions” but were uncorroborated. Simon Schorno, a Red Cross spokesman, disputed the Pentagon’s denial saying, “All information we received were corroborated allegations.” He added that, “We certainly corroborated mentions of the events by detainees themselves,” and that “the ICRC considers such reports “very seriously, and very carefully, and [we] document everything.”

Scott McClellan explained in a press conference that the White House is not trying to tell Newsweek what to print. McClellan said, “Look, this report caused serious damage to the image of the United States abroad. And Newsweek has said that they got it wrong. I think Newsweek recognizes the responsibility they have. We appreciate the step that they took by retracting the story. Now we would encourage them to move forward and do all that they can to help repair the damage that has been done by this report. And that’s all I’m saying. But, no, you’re absolutely right, it’s not my position to get into telling people what they can and cannot report.”

On May 25, Amnesty International called for the shutdown on Guantanamo Bay due to numerous human rights violations, saying “The ‘war on terror’ appeared more effective in eroding international human rights principles than in countering international ‘terrorism’.” Amnesty International’s view was shared by both the International Red Cross (IRC) and the American Civil Liberties Union (ACLU). The IRC has said it reported to the U.S. government detainee’s reports of desecration of the Qur’an. In the foreword of the report, written by Amnesty International Secretary General Irene Khan, Guantanamo was compared to a Soviet-era gulag in that it is “entrenching the practice of arbitrary and indefinite detention in violation of international law”.

White House spokesman Scott McClellan responded saying the report’s allegations were “ridiculous and unsupported by the facts. The United States is leading the way when it comes to protecting human rights and promoting human dignity. We have liberated 50 million people in Iraq and Afghanistan. We have worked to advance freedom and democracy in the world so that people are governed under a rule of law and that there are… protections in place for minority rights, that women’s rights are advanced so that women can fully participate in societies where now they cannot”, as well as supporting the fight against AIDS in Africa.

About the allegations of abuse at Guantanamo, which McClellan has previously called isolated incidents, he said, “We hold people accountable when there is abuse. We take steps to prevent it from happening again, and we do so in a very public way for the world to see that we lead by example, and that we do have values that we hold very dearly and believe in.”

On May 31, U.S. President George W. Bush dismissed the human rights report as “absurd” for its harsh criticism of U.S. treatment of terrorist suspects at Guantanamo Bay, Cuba, saying the allegations were made by prisoners “who hate America.” “It’s an absurd allegation. The United States is a country that promotes freedom around the world,” Bush said of the Amnesty International report.

William F. Schulz, executive director of Amnesty International USA, defended the report, saying, “What is ‘absurd’ is President Bush’s attempt to deny the deliberate policies of his administration.” and “What is ‘absurd’ and indeed outrageous is the Bush administration’s failure to undertake a full independent investigation”. Irene Khan also responded saying, “The administration’s response has been that our report is absurd, that our allegations have no basis, and our answer is very simple: if that is so, open up these detention centres, allow us and others to visit them.”

And, on Friday, the U.S. military released the results of their investigation and confirmed that in 5 separate incidents, American guards at the Guantánamo Bay prison “mishandled” the Islamic holy book. However, they stress that guards were usually “respectful” of the Qur’an. One incident involved splashing a Koran with urine by urinating near an air vent while others involved kicking, stepping on and writing in Qur’ans.

Brigadier-General Jay Hood, the commander of the jail, looked into the allegations, published and then retracted by Newsweek, that American personnel flushed a Qur’an down a toilet. He said that the inquiry did not find any evidence supporting this particular allegation. “The inquiry found no credible evidence that a member of the Joint Task Force at Guantanamo Bay ever flushed a Qur’an down a toilet. This matter is considered closed.”

Comic Relief funds allegedly invested in arms, alcohol and tobacco firms

Tuesday, December 10, 2013

Major British charity Comic Relief has invested money in arms, alcohol and tobacco firms, according to a BBC Panorama investigation to be broadcast this evening.

The probe discovered evidence of hundreds of thousands of pounds going towards shares in weapons firms like BAE Systems and alcohol company Diageo. It is also alleged to have pledged upwards of £3 million into tobacco firms.

Ethical fund manager Helen Wildsmith told Panorama: “If people who’ve been giving them money, after watching the television, next year think twice and don’t give that money, because they’re concerned about their investment policy, then that could be argued to be a breach of fiduciary duty. They’re risking their reputation, and a charity’s reputation is very precious.”

Comic Relief was founded in 1985, and since then has taken in nearly £1 billion in donations. It funds charitable organisations in the United Kingdom as well as overseas. It uses a range of managed funds, which invests the money in the charity’s name – including on the stock market – in order to maximise return.

A spokesperson for the charity told the British newspaper The Daily Telegraph: “We put the money into large managed funds, as many other leading charities and pension funds do. On balance, we believe this is the approach that will deliver the greatest benefits to the most vulnerable people.”

The controversial investments were made between 2007 and 2009, Panorama explains. Peter Bennett-Jones, former chair of the company, defended the investments in a post on The Guardian’s website.

He said: “The Charity Commission guidance is quite clear that trustees must invest for the best possible financial return, while taking a level of risk appropriate for money in their care. They should only adopt an ethical investment approach with specific justification and not on the grounds of individual moral views. This sounds counterintuitive, but it is the law.”

Categories
Facial Plastic Surgery

What Is Optical Modulation?}

What is Optical Modulation?

by

Mary BushSimply put, optical modulation is the process of impressing information on a light carrier; it involves varying one or more of the features that define the optical wave, such as its power level, frequency, or phase.nnOur current fiber optic communication systems almost exclusively use semiconductor laser as the light source, and by far the easiest way to modulate the light is to modulate its power level. The amount of light power the emerges from the device depends on the electric current that is injected into it. The greater the current, the more light power.nnBut, the relationship between the input electric current and the output light power is not directly proportional: doubling the current does not produce double light power.nnOptical fiber supports the following modulation schemes, known as optical modulation.nn1. Continuous: in optics, we usually call this intensity modulation, similar to analog modulation, with the only difference being in the nature of the optical carrier signal.nn2. Discrete: Here, it is known as optical on-off keying similar to shift keying with a sinusoidal carrier. The modulated signal is comprised of pulses (on/off) of constant amplitude.nnThese techniques are based on the variation of optical power according to electric signals applied to the electro-optical transducers. It is recommended to use frequency pulse modulation for analog transmission of a television channel by optical fiber.nnThe use of optical fiber as a transmission medium in a network for data communication offers very high data rates in the range of gigabits per second. All the high speed LANs and integrated networks use a fiber transmission medium for data transfer.nnThe optical transmission medium offers very low attenuation and very high bandwidth. Two of the high data rate user-networks interfaces of 155.720 Mbps and 622.080 Mbps for ATM-based B-ISDN have been defined.Technology Advisory BoardThe New Technology of Fiber Optics

Article Source:

eArticlesOnline.com

YouTube Preview Image

}

Cleveland, Ohio clinic performs US’s first face transplant

Thursday, December 18, 2008

A team of eight transplant surgeons in Cleveland Clinic in Ohio, USA, led by reconstructive surgeon Dr. Maria Siemionow, age 58, have successfully performed the first almost total face transplant in the US, and the fourth globally, on a woman so horribly disfigured due to trauma, that cost her an eye. Two weeks ago Dr. Siemionow, in a 23-hour marathon surgery, replaced 80 percent of her face, by transplanting or grafting bone, nerve, blood vessels, muscles and skin harvested from a female donor’s cadaver.

The Clinic surgeons, in Wednesday’s news conference, described the details of the transplant but upon request, the team did not publish her name, age and cause of injury nor the donor’s identity. The patient’s family desired the reason for her transplant to remain confidential. The Los Angeles Times reported that the patient “had no upper jaw, nose, cheeks or lower eyelids and was unable to eat, talk, smile, smell or breathe on her own.” The clinic’s dermatology and plastic surgery chair, Francis Papay, described the nine hours phase of the procedure: “We transferred the skin, all the facial muscles in the upper face and mid-face, the upper lip, all of the nose, most of the sinuses around the nose, the upper jaw including the teeth, the facial nerve.” Thereafter, another team spent three hours sewing the woman’s blood vessels to that of the donor’s face to restore blood circulation, making the graft a success.

The New York Times reported that “three partial face transplants have been performed since 2005, two in France and one in China, all using facial tissue from a dead donor with permission from their families.” “Only the forehead, upper eyelids, lower lip, lower teeth and jaw are hers, the rest of her face comes from a cadaver; she could not eat on her own or breathe without a hole in her windpipe. About 77 square inches of tissue were transplanted from the donor,” it further described the details of the medical marvel. The patient, however, must take lifetime immunosuppressive drugs, also called antirejection drugs, which do not guarantee success. The transplant team said that in case of failure, it would replace the part with a skin graft taken from her own body.

Dr. Bohdan Pomahac, a Brigham and Women’s Hospital surgeon praised the recent medical development. “There are patients who can benefit tremendously from this. It’s great that it happened,” he said.

Leading bioethicist Arthur Caplan of the University of Pennsylvania withheld judgment on the Cleveland transplant amid grave concerns on the post-operation results. “The biggest ethical problem is dealing with failure — if your face rejects. It would be a living hell. If your face is falling off and you can’t eat and you can’t breathe and you’re suffering in a terrible manner that can’t be reversed, you need to put on the table assistance in dying. There are patients who can benefit tremendously from this. It’s great that it happened,” he said.

Dr Alex Clarke, of the Royal Free Hospital had praised the Clinic for its contribution to medicine. “It is a real step forward for people who have severe disfigurement and this operation has been done by a team who have really prepared and worked towards this for a number of years. These transplants have proven that the technical difficulties can be overcome and psychologically the patients are doing well. They have all have reacted positively and have begun to do things they were not able to before. All the things people thought were barriers to this kind of operations have been overcome,” she said.

The first partial face transplant surgery on a living human was performed on Isabelle Dinoire on November 27 2005, when she was 38, by Professor Bernard Devauchelle, assisted by Professor Jean-Michel Dubernard in Amiens, France. Her Labrador dog mauled her in May 2005. A triangle of face tissue including the nose and mouth was taken from a brain-dead female donor and grafted onto the patient. Scientists elsewhere have performed scalp and ear transplants. However, the claim is the first for a mouth and nose transplant. Experts say the mouth and nose are the most difficult parts of the face to transplant.

In 2004, the same Cleveland Clinic, became the first institution to approve this surgery and test it on cadavers. In October 2006, surgeon Peter Butler at London‘s Royal Free Hospital in the UK was given permission by the NHS ethics board to carry out a full face transplant. His team will select four adult patients (children cannot be selected due to concerns over consent), with operations being carried out at six month intervals. In March 2008, the treatment of 30-year-old neurofibromatosis victim Pascal Coler of France ended after having received what his doctors call the worlds first successful full face transplant.

Ethical concerns, psychological impact, problems relating to immunosuppression and consequences of technical failure have prevented teams from performing face transplant operations in the past, even though it has been technically possible to carry out such procedures for years.

Mr Iain Hutchison, of Barts and the London Hospital, warned of several problems with face transplants, such as blood vessels in the donated tissue clotting and immunosuppressants failing or increasing the patient’s risk of cancer. He also pointed out ethical issues with the fact that the procedure requires a “beating heart donor”. The transplant is carried out while the donor is brain dead, but still alive by use of a ventilator.

According to Stephen Wigmore, chair of British Transplantation Society’s ethics committee, it is unknown to what extent facial expressions will function in the long term. He said that it is not certain whether a patient could be left worse off in the case of a face transplant failing.

Mr Michael Earley, a member of the Royal College of Surgeon‘s facial transplantation working party, commented that if successful, the transplant would be “a major breakthrough in facial reconstruction” and “a major step forward for the facially disfigured.”

In Wednesday’s conference, Siemionow said “we know that there are so many patients there in their homes where they are hiding from society because they are afraid to walk to the grocery stores, they are afraid to go the the street.” “Our patient was called names and was humiliated. We very much hope that for this very special group of patients there is a hope that someday they will be able to go comfortably from their houses and enjoy the things we take for granted,” she added.

In response to the medical breakthrough, a British medical group led by Royal Free Hospital’s lead surgeon Dr Peter Butler, said they will finish the world’s first full face transplant within a year. “We hope to make an announcement about a full-face operation in the next 12 months. This latest operation shows how facial transplantation can help a particular group of the most severely facially injured people. These are people who would otherwise live a terrible twilight life, shut away from public gaze,” he said.

Buffalo, N.Y. hotel proposal delayed further

Buffalo, N.Y. Hotel Proposal Controversy
Recent Developments
  • “120 year-old documents threaten development on site of Buffalo, N.Y. hotel proposal” — Wikinews, November 21, 2006
  • “Proposal for Buffalo, N.Y. hotel reportedly dead: parcels for sale “by owner”” — Wikinews, November 16, 2006
  • “Contract to buy properties on site of Buffalo, N.Y. hotel proposal extended” — Wikinews, October 2, 2006
  • “Court date “as needed” for lawsuit against Buffalo, N.Y. hotel proposal” — Wikinews, August 14, 2006
  • “Preliminary hearing for lawsuit against Buffalo, N.Y. hotel proposal rescheduled” — Wikinews, July 26, 2006
  • “Elmwood Village Hotel proposal in Buffalo, N.Y. withdrawn” — Wikinews, July 13, 2006
  • “Preliminary hearing against Buffalo, N.Y. hotel proposal delayed” — Wikinews, June 2, 2006
Original Story
  • “Hotel development proposal could displace Buffalo, NY business owners” — Wikinews, February 17, 2006

Friday, March 10, 2006

Buffalo, New York —The Common Council of Buffalo voted on Tuesday to send the Elmwood Village Hotel proposal “to committee for further discussion”, after citing the need for more public involvement.

The Elmwood Village Hotel is a development proposal by the Savarino Construction Services Corporation, a project designed by the architect Karl Frizlen of The Frizlen Group. The hotel would be placed on the southeast corner of Elmwood and Forest Avenues in Buffalo.

To make way for the project, at least five buildings located at 1109 to 1121 Elmwood Ave would be demolished. At least two properties on Forest Avenue could also be demolished. The Elmwood properties, according to Eva Hassett, Vice President of Savarion Construction, are “under contract”, but it is unclear if Savarino Construction actually owns the Elmwood properties. Hans Mobius, a former mayorial candidate, is still believed to be the current owner the properties. Mobius also owns 607 Forest Avenue.

The properties 605 and 607 Forest Avenue could also be included in the proposal according to Hassett.

“We would use a Special Development Plan to rezone 1119-1121 Elmwood and 605 Forest to a C-2 zoning category,” stated Hassett. It is possible that Savarino Construction may try to obtain a variance for 605 Forest, which would allow them to enforce eminent domain, should the hotel be allowed to go forward.

The building at 607 Forest was also discussed to be rezoned, but it is unclear what the plans would be for that property. During the February 28 Common Council meeting, Hassett stated that the properties 605 and 607 were “now off the agenda”.

Pano Georgiadis, owner of Pano’s Restaurant at 1081 Elmwood, owns the property at 605 Forest and attended Tuesday’s Common Council meeting.

“Having a hotel is a bright idea. We all love the idea of a hotel, but the way that it is presented, is wishful thinking. This hotel does not fit. It’s like putting two gallons of water in a gallon jug, it does not fit. At the last meeting, the architect admitted that they are planning to put the undergound parking lot and the hotel, right at the property line. If I open my window, I will be able to touch the wall, that goes fifty feet high”, said Georgiadis.

“There is a problem having a seventy-two room hotel and fifty-five parking spaces. That means that all the other cars will spill all over the neighborhood. The footprint is simply too small. If you have a bigger [parking] lot, and a smaller hotel, I will welcome a hotel. I have a parking lot at my own business, and I am chasing people all day long. Remember, the city says it has ‘zero tolerance [for illegal parking]’. Try telling that to the guy from Albany who came to see his kids, that are going to Buffalo State, who would get tickets totaling over a hundred dollars”, added Georgiadis.

The city’s Planning Board is scheduled to meet on March 14, 2006 at 9:00 a.m. about the proposal. Although a discussion will take place, no vote is expected to be taken.

At the moment, none of the properties are zoned for a hotel. Savarino Construction plans on asking for a C2 zoning permit. If that does not work, they plan to implement a new zoning plan called a “special development plan” which would allow for only a hotel on the site. That zone would not be able to be changed.

“This [project] justifies Mobius’s refusal to invest in any maitenance[sic] or improvements”, on the properties said Clarence Carnahan, a local resident. “Where were the Council persons over the years? Where were the city inspectors over the years, to make sure that he maintained and improved his properties? The government was supposed to be protecting, not being preditorial. I see a predatorial issue here when it comes to this hotel. Over the years: Why has the local government been disfunctional when it came to Mobius’s properties? Refusal to invest in improvements, doesn’t that sound like a slumlord? Maybe I am missing a point here, but what kind of messages does this send to other slumlords that havn’t[sic] been jailed or fined? It’s [the hotel] trying to be pushed through.”

Carnahan also presented signs for residents and or business owners who are opposed to the hotel, that could be placed in windows or on stakes in the yard. Some of the signs said, ‘No tell hotel’, ‘Hans off, no hotel’, ‘It takes more than a hotel to make a village’. and ‘Keep Elmwood free, no hotel’. Carnahan plans on making more signs for a protest to be held on Saturday March 18, at 2:00 p.m. (EST) on Elmwood and Forest. Some signs were given to individuals after the meeting.

“First things first, Hans is the problem, and I don’t think it has been addressed. Let’s roll back the clock on this project. What can we do with Hans? There is such thing as eminent domain, which could be of greater interest to the community, to seize the property at its lowest assessed value”, said Nancy Pollina, co-owner of Don Apparel with Patty Morris at 1119 Elmwood. “There are so many ideas that have not been explored and we are about to give this parcel away, to a big developer.”

Mobius has not returned any calls by Wikinews regarding the situation.

A freelance journalist writing for Wikinews has obtained a letter, exclusively, addressed to one of the five business owners from Hans Mobius stating:

There is a proposal to develop my property which you are currently renting. Because of opposition to this development, it does not look like it will happen. I will let you know if there any changes.

Despite the letter, there have been no plans or decisions made to end the proposal.

To date, none of the business owners or residents of 1119-1121 Elmwood have received an eviction notice.

Business owners and residents gave an indication of what they would like to see happen at the corner; a project similar to one done locally last year. There, developers renovated two buildings on Auburn and Elmwood Avenues, merging the buildings into one thus allowing for more shop space. Among some of the shops to move in after the development were Cone Five Pottery, The Ruby Slipper, and Abraham’s Jewelers. Prior to the renovation work, the left building in the picture was boarded up for several years. Many of the concerned locals would like to see a similar development on Forest and Elmwood.

Rocco Termini, a developer in Buffalo, proposed a similar design at the February 28 community meeting

In an interview after the February 28 meeting, Termini stated, “I will be willing to take a look at this myself, or I would be more than happy to be partners with Sam, Sam Savarino”, who is President and Chief Executive Officer of Savarino Construction Services Corp.

So far Savarino Construction has no plans to team up with Termini.

Celebrities contribute to Katrina relief

Published:Wednesday, September 7, 2005Updated:Saturday, September 10, 2005 (Travolta, Preston, Moore, Stones, Three Doors Down, Johnson, Smith)

After Hurricane Katrina passed across the United States, various artists and media stars have leapt at a call to action.

John Travolta and wife Kelly Preston flew his private plane to deliver a load of supplies and tetanus vaccine to Baton Rouge and New Orleans. Part of a Scientology project which has been using their non-massage “assists”, in an interview Preston mentioned that “auditing” had also been performed on victims.

Kevin Smith is holding an online auction on his Web site.

Sean Penn actually went to Louisiana. After loading down a small boat with his entourage, it was discovered one of them had neglected to seal a hole in the bottom. Penn was wearing a white vest rather than a life vest while bailing. After the motor wouldn’t start, the crew paddled down a flooded New Orleans street. Bystanders jeered at whether any victims could fit aboard the crowded craft. No report on rescue stunts. Local authorities had previously been criticized for not allowing volunteer boaters in to help.

Morgan Freeman, whose home fared well, is organizing an online auction of celebrity items at charityfolks.com, to benefit the American Red Cross Disaster Relief Fund.

Curt Schilling opened his home to a family of nine driven out of their New Orleans home. The Schilling family will provide housing for the Fields for a year while their home in New Orleans is rebuilt and repaired.

Some celebrities “graced” disaster zones with their presence in the days following Katrina.

Singer Macy Gray and television personality Phil McGraw visited Houston’s Astrodome.

Celebrities visiting New Orleans include Michael Moore (opposite side of lake), singer Harry Connick, Jr., CNN’s Anderson Cooper, actor Jamie Foxx, singer Faith Hill, actor Matthew McConaughey, singer Lisa Marie Presley, comedian Chris Rock, and The Oprah Winfrey Show contributor Lisa Ling and interior decorator Nate Berkus.

Oprah Winfrey visited New Orleans, Houston, and Mississippi.

Categories
Laser Tattoo Removal

The Benefits Of Hardwood Floors In New York City

Get More Information Here:

byAlma Abell

When it comes to flooring choices for a New York City home or apartment there are many reasons to choose hardwood floors over carpeting or tile. Hardwood floors in New York City can be one of the classiest flooring choices for those who are looking to embrace the city life in one of the world’s highest profile cities. Whether you are just moving into a new apartment or are looking to make an old apartment look new again there are a variety of reasons that hardwood floors are the best choice.

Hardwood floors in a New York City apartment are the safest and cleanest choice for any housing situation. Hardwood floors are one of the floors which don’t hide dirt and other particulate matter. This means that while you may have to clean a little bit more, you will also be healthier and safer for the effort that you put in. Hardwood floors in New York City are easily cleanable with both a quick sweep or some of the newer cleaning methods such as a Swiffer. There is no better choice for those that are looking for an easy to clean and safe flooring solution.

Hardwood floors are a very low maintenance flooring solution. With a carpet on the ground inside of a home or apartment it will require regular vacuuming and occasional deep cleaning in order to stay fresh and new looking. Tile requires much more mopping than a solid hardwood floor. When it comes to cleaning hardwood floors almost all of the work can be taken care of with a quick sweep with the broom. This will take, on average, less than 10 minutes for a standard sized apartment in New York City.

Perhaps the best reason to install hardwood floors in a New York City home or apartment is the aesthetic quality that they add to any living space. They are much nicer to look at and provide an air of grace and sustainability which carpet and tile simply do not provide. Regardless of whether or not the wood flooring is expensive makes less of a difference than it would in carpeting where a cheap carpet can really stand out and draw attention. With the right upkeep a hardwood floor can add grace and class to a room for years to come.

Nywflooring.com is available to provide all of the flooring services that residents of New York could ever need. Simply contact for additional information on anything dealing with high quality flooring.

Maker Faire 2009 wraps up in San Mateo, California

Thursday, June 4, 2009

The fourth annual Maker Faire took place this past weekend at the San Mateo Fairground in San Mateo, California located in the United States. The first Maker Faire, which took place in 2006, had approximately 20,000 people in attendance. This year, more than 80,000 people were expected to attend; quadruple the attendance of just four years prior. On Saturday night, it was reported that attendance was up considerably over last year’s event.

Maker Faire, the self-declared “World’s Largest DIY Festival”, offers a forum where hundreds of makers and crafters alike man booths where they display their work. In the main halls alone, there were hundreds of booths. Outside the expo halls, the surrounding area was also filled with many interesting projects, some of which were mobile. In addition to all of the projects on display, there were a number of on-stage presentations. The biggest presentation of the weekend was given by Adam Savage who spoke on the topic of his “Colossal Failures”. During his talk, the Fiesta Hall was filled to capacity.

The theme for this year’s fair was “Remake: America” after President Obama‘s call to “begin again the work of remaking America”. In addition, “going green”, alternative fuel vehicles, crafting, steampunk and sciences for the young, were common themes found throughout the fair.

Polish exercise book advertisement copies Wikipedia content, violates copyright

This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Friday, October 24, 2008

On August 21, the Polish weekly Przekrój published an advertisement for Dan-Mark exercise books, bearing the logo of 4fun.tv, a Polish music/interactive TV station. Part of the advertisement contained a definition of the word “exercise book”. The wording looked familiar, and Wikinews consulted Wikipedia, the collaborative online encyclopedia.

Upon seeing the Wikipedia definition, it appeared that the entry quoted in the promotional material was identical to the initial two paragraphs of the relevant Wikipedia entry.

Freelance reporters for the Polish Wikinews decided to find out the reason for such a similarity and whether either of the texts (the advertisement’s or Wikipedia’s) might be a case of copyright violation.

The reporters contacted a Jaros?aw Janas, Creative Director of 4fun.tv., where the ad appeared. His reply included the following claim:

The text of the definition has been taken from an encyclopedic publication which is older than 50 years and therefore not subject to copyright protection. The fact of coincidental similarity cannot be considered equal to plagiarism, because as we all know Wikipedia is a place which publishes texts and definitions that have already existed in different forms in other publications released before.

Copyright on text does not last for fifty years as claimed by Janas, but for 70 years after the death of the author.

To investigate the authenticity of the above claims, Wikinews asked the main author of the two paragraphs in question, Wikipedian Julo, about the sources used to write the entry. He confirmed that he had written the text in question, and not copied it from an encyclopedic publication as claimed by Jana.

It is therefore impossible that both Julo and the people responsible for the exercise book advertisement have used the same uncopyrighted encyclopedia, thus coincidentally creating identical texts. The reporters also noted that the first draft of the introduction to the article was written by WaldemarWolskiHuta (February 2006). Afterward the text had undergone some modifications by Julo (September 2006), as well as Picus viridis and Beno (March 2008). However, the text presented in the press promotional material, which – according to 4fun.tv – came from an old-print encyclopedia is identical to the Wikipedia entry after the changes mentioned above had been made. Julo added that he was still alive, together with the other authors of the article in question who constituted the group of the copyright co-holders. This naturally led to a conclusion that neither 50 nor 70 years could have passed since their death. He left 4fun.tv’s actions with a comment that although the contents he and the other Wikimedians had made public and free, they are far from making them available in any “free style”, but under a specified license.

In follow up messages to Jaros?aw Janas, Wikinews reporters confronted the creative director over his seemingly inaccurate claims.

Wikinews was told in a reply that 4fun.tv would ignore the claims unless they see permission from the author of the original content to investigate this story. They were also informed that further e-mails without any specifics sent by the reporter would be qualified as spam. 4fun.tv’s creative director further added that he found the reporter’s picture on the Internet and asked how the person would feel if this picture was to appear on billboards or press releases that advertised the TV station.

Wikipedia does allow copying of its content under certain conditions. The encyclopedia’s content is released under the GNU Free Documentation License, which means that it can be copied, modified, and used commercially and non-commercially – under the conditions that the license’s text is included with the copied content and the five main authors are mentioned. If a part of the article is used, like in the example quoted in this news story, a “right to quote”, recognized by Polish law, may be used. In such a case it suffices to mention the source of the text (Polish Wikipedia) and the author of the excerpt. 4fun.tv met none of these conditions, meaning that copyright has been violated.

Over a year ago Polish Wikinews reported on a similar problem, regarding the use of free-licensed photographs. Since that time such “borrowings” have become less frequent, however photos are still being used in discordance with the license. Journalists have gotten used to citing sources, e.g. Wikipedia, although licensing conditions require attributing the actual author, not the source. So instead of attributing John Doe for his contribution, agencies like Polska Agencja Prasowa (Polish Press Agency) are attributing the source, Wikipedia.

In early September 2008 a similar situation occurred in relation to the Polish edition of Wiktionary. Gazeta Wyborcza, a Polish daily, published an IKEA advertisement, on the opening page of which an almost word-for-word Wiktionary entry was placed; additionally the advertisement used the characteristic MediaWiki layout. The reference to the external source used was missing.

In April 2008, an example of an Australian professor was cited; the scientist, in a reply to a news story, quoted a Wikipedia definition almost word-for-word. The same professor condemned the use of Wikipedia in his previous press appearances.

In 2005 Wikipedia material was discovered in the German weekly magazine Der Spiegel, which acknowledged its fault and published appropriate apologies in place of the article in the online edition.

Frontline magazine in 2007 was found using an image from Wikipedia without proper credit. When pointed out the magazine acknowledged the failing and a correction was promptly given in the subsequent issue.